Πολιτική Ποιότητας

Η Πολιτική Ποιότητας του ΠΜΣ «Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Αγωγής: Διεπιστημονικές προσεγγίσεις στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία» του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών είναι σύμφωνη με την Πολιτική Ποιότητας της ΜΟ.ΔΙ.Π. του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και τις διεθνείς ακαδημαϊκές αρχές και ιδιαίτερα εκείνες του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Για τη βελτίωση και τη διασφάλιση της ποιότητας της διδασκαλίας και του εκπαιδευτικού έργου, το διδακτικό και ερευνητικό προσωπικό του Π.Τ.Ν. του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων: οργανώνει και εφαρμόζει καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας και διδακτικές προσεγγίσεις, συνδέει τη διδασκαλία με την έρευνα, επιδιώκει την ανάπτυξη της δημιουργικότητας, της κριτικής σκέψης και της επιχειρηματολογίας των φοιτητών/τριών, παρέχει υψηλό επίπεδο γνώσεων, επιτυγχάνει την καλλιέργεια δεξιοτήτων των φοιτητών/τριών και συμμετέχει σε κοινές δράσεις και με άλλους κοινωνικούς φορείς. Επίσης, αξιοποιεί μεταπτυχιακούς φοιτητές, υποψήφιους διδάκτορες και μεταδιδάκτορες στην εκπαιδευτική διαδικασία με οικονομική ενίσχυση. Ακόμη, ενθαρρύνει τους/τις μεταπτυχιακούς φοιτητές/τριες να συμμετέχουν στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου του διδακτικού προσωπικού. Η ΟΜΕΑ μελετά τα δεδομένα και η Επιτροπή του Προγράμματος Σπουδών προτείνει στη Συνέλευση όλα εκείνα τα στοιχεία που συμβάλλουν στη βελτίωση της λειτουργικότητας και του περιεχομένου των μαθημάτων.

Όσον αφορά την ποιότητα της ερευνητικής δραστηριότητας, το ΠΜΣ του ΠΤΝ επιδιώκει την αύξηση των δημοσιεύσεων και της συμμετοχής σε επιστημονικά συνέδρια και ερευνητικά προγράμματα με διεθνή απήχηση και προωθεί τις Επιστήμες της Αγωγής μέσω της έρευνας, αξιοποιώντας τα εργαστήρια του Τμήματος. Διευρύνει τη συνεργασία με άλλα τμήματα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων καθώς και άλλων ελληνικών και ξένων Πανεπιστημίων.

Για τη βελτίωση της ποιότητας του διοικητικού έργου και της διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού, το ΠΜΣ του ΠΤΝ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων μειώνει τη γραφειοκρατία με την αξιοποίηση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών καθώς και τη σπατάλη των ανθρώπινων πόρων σε χρονοβόρες διοικητικές πράξεις. Προωθεί την εκπαίδευση και κατάρτιση του προσωπικού, αξιοποιεί τις ΤΠΕ, υιοθετεί πρακτικές και διαδικασίες διαφάνειας στη διαχείριση των οικονομικών πόρων και προβαίνει στον προγραμματισμό των ενεργειών με το σχεδιασμό χρονοδιαγραμμάτων. Στα πεδία της προβολής, της εξωστρέφειας και της διεθνοποίησης, το ΠΜΣ του ΠΤΝ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων αποσκοπεί: στην ανάπτυξη σταθερών σχέσεων με τοπικούς και περιφερειακούς φορείς, στη συμμετοχή στην πολιτιστική ανάπτυξη της πόλης, της περιοχής και της κοινωνίας ευρύτερα, στη διεθνή ανάπτυξη 30 συνεργασιών για την ενίσχυση της κινητικότητας μελών ΔΕΠ, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ και μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών και την ανάπτυξη ερευνητικών συνεργασιών σε διεθνές επίπεδο. Για τη βελτίωση και τη διασφάλιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου, το ΠΜΣ του ΠΤΝ στοχεύει στην αύξηση της συμμετοχής των μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών: στην παρακολούθηση των μαθημάτων, στις εξεταστικές του έτους, σε επιτροπές και στα όργανα και στη συμπλήρωση των ερωτηματολογίων αξιολόγησης των μαθημάτων/διδασκόντων εξαμήνου. Επίσης, ενθαρρύνει και υποστηρίζει καινοτόμες πρωτοβουλίες των φοιτητών/τριών.

Αποδίδοντας έμφαση στις διαδικασίες ακεραιότητας και ανεξαρτησίας της έρευνας, στο ΠΤΝ λειτουργεί Επιτροπή Ηθικής και Δεοντολογίας της Έρευνας, η οποία συνεργάζεται με την Επιτροπή Ηθικής και Δεοντολογίας της Έρευνας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, δίνοντας έμφαση στην ηθική και δεοντολογία της έρευνας σε παιδιά, εκπαιδευτικούς και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Η Επιτροπή Ηθικής και Δεοντολογίας της Έρευνας του Τμήματος συμβουλεύει όλους τους εμπλεκόμενους σε κάθε ερευνητικό και επιστημονικό εγχείρημα για την τήρηση των κανόνων του κώδικα της Ηθικής και δεοντολογίας της έρευνας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Για τη βελτίωση και τη διασφάλιση των διαδικασιών προστασίας των φοιτητών/τριών και του προσωπικού του Τμήματος από μεροληπτικές παρεμβάσεις, το ΠΤΝ υιοθετεί πολιτικές ανοικτών και δημοσίων δεδομένων, παρέχει τη δυνατότητα ενημέρωσης σε αποφάσεις συλλογικών οργάνων, δημοσιοποιεί διοικητικές πράξεις και παρέχει τη δυνατότητα επανεξέτασης των φοιτητών/τριών από άλλο διδάσκοντα μετά από τρεις συνεχόμενες αποτυχίες στην εξέταση του μαθήματος.

Για τη βελτίωση και τη διασφάλιση ποιότητας στις διαδικασίες που αφορούν στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, κάθε νέος σχεδιασμός γίνεται σύμφωνα με τους στόχους και τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα και τις ανάγκες των φοιτητών και της κοινωνίας. Ακολουθούν διαδικασίες έγκρισης του νέου ΠΠΣ από τη Συνέλευση του Τμήματος.

Το ΠΜΣ επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα με στόχο την υψηλού επιπέδου εκπαίδευση Νηπιαγωγών. Για την επικαιροποίηση του ΠΜΣ λαμβάνονται υπόψη τα αποτελέσματα της επεξεργασίας των ερωτηματολογίων των φοιτητών, οι διεθνείς τάσεις, στόχοι, ορόσημα και οι καλές πρακτικές των ομοειδών Τμημάτων της ημεδαπής. Τα μαθησιακά αποτελέσματα του ΠΜΣ προσδιορίζονται σύμφωνα με το Εθνικό και Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Οι διαδικασίες διασφάλισης ποιότητας, όπως αυτές καταγράφονται στο Εγχειρίδιο Ποιότητας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, εφαρμόζονται στο ΠΜΣ του ΠΤΝ με την απαιτούμενη προσαρμογή. Οι τμηματικές διαδικασίες επικαιροποιούνται κάθε έτος από την ΟΜΕΑ σε συνεργασία με τη ΜΟΔΙΠ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Αυτές 31 αποτυπώνονται στην ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης που συντάσσει η ΟΜΕΑ με βάση τις οδηγίες της ΜΟΔΙΠ. Η Πολιτική Ποιότητας του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών επικοινωνείται σε όλα τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας και της ακαδημαϊκής εν γένει μέσω της ιστοσελίδας του ΠΤΝ και της ιστοσελίδας του ΠΜΣ.